Εβδομαδιαίος προγραμματισμός για τη βδομάδα 4.5.2020- 8.5.2020
Ηλιακή ομάδα 4-6 χρονών: Αλεπούδες
Θεματική ενότητα: O Πήτερ Πάν στη Χώρα του Ποτέ! (¨Έλα μαζί μου, όπου τα όνειρα ζωντανεύουν και ο χρόνος δεν υπάρχει!)
Η σκιά του Πήτερ Παν τον οδήγησε στην Γουέντη. Η πρώτη φορά που βλέπουμε κινηματογραφικά τη συνάντησή τους είναι όταν χάνει την σκιά του και τον βοηθάει να μην την αποχωριστεί με το να την ράψει. Τι είναι η σκιά; όλοι έχουμε σκιά; και από που προέρχεται;
Επεξεργασία Παραμυθιού: Ο Ωρίωνας και το σκοτάδι (εκδ. Ψυχογιός)
Επανάληψη διδασκαλίας μαθηματικής έννοιας: Ο αριθμός 3
Εικαστικές τέχνες:
- Παρατηρήσει διάσημους πίνακες με θέμα το κερί στο διαδίκτυο
- Κοιτάξει ένα κουτί και χωρίς να το ανοίξει να υποθέσει αν υπάρχει κάτι μέσα (ο ενήλικας να τοποθετήσει ένα αντικείμενο προηγουμένως μέσα στο κουτί)
- Ανοίξει μια τρύπα και να κοιτάξει μέσα στο κουτί και να καταλήξει στο να ανοίξει το καπάκι του
- Απαντήσει σε ερωτήσεις όπως γιατί τώρα βλέπουμε το αντικείμενο μας και προηγουμένως όχι; Από πού προέρχεται το φως; Τι χρώμα έχει το σκοτάδι κ.λπ.
- Συκοτίσει έναν χώρο που θα επιλέξει από τα δωμάτια του σπιτιού και να
- Δημιουργήσει σκιές με ένα φακό, σε κάποιο αντικείμενο της επιλογής του
- Καταγράψει σ΄ έναν πίνακα τι χρειάζεται για να φτιάξει μια σκιά (φως) , ότι απαιτείται ένα αντικείμενο και ότι σκιά σημαίνει απουσία φωτός
- Φωτίσει από διάφορες μεριές το αντικείμενο και να δημιουργήσει σκιές
Ασκήσεις λεξιλογίου και γραμματικής- γλώσσα:
- Παίξει με το γράμμα Σ αλλά και τη λέξη σκιά
- Ενημερωθεί για τον Ήλιο, θεότητα με το πύρινο άρμα, τον Έρεβο που συμβολίζει τη νύχτα, τον Απόλλωνα τον θεό του φωτός
- https://www.youtube.com/watch?v=hk5b9_VvOPA
Γλωσσική έκφραση:
- Παρατηρήσει ένα βίντεο με τη σκιά του Πήτερ
- https://www.youtube.com/watch?v=bH6N1A4fwcs
- Απαντήσει στις ερωτήσεις (πώς ο Πήτερ μπορεί να μεγαλώσει τη σκιά του;, πώς μπορεί να της αλλάξει το σχήμα;, ποιο φως δημιουργεί τη σκιά του; γιατί ο Πήτερ κυνηγά τη σκιά του; του είναι χρήσιμη;)
- Ενημερωθεί πως η σκιά του Πήτερ όλο το σκάει και δεν τον ακολουθεί, πως αυτή τον οδήγησε στην Γουέντη
- Αναρωτηθεί τι μπορεί να συμβολίζει η ατίθαση σκιά του, αν μπορεί να χαρακτηριστεί καλή ή όχι, κατεργάρικη, ανεξάρτητη κ.λπ.,
- Απαντήσει αν όλοι έχουμε σκιά, αν μας είναι χρήσιμη
- Αποτυπώσει σ΄ ένα χαρτί τι σημαίνει η σκιά, ζωγραφίζωντάς την
- Φτιάξει τα αστέρια που ακολουθούσε ο Πήτερ στη χώρα του Ποτέ (το δεύτερο αστέρι δεξιά ), σε μπισκότα και να τα γευτεί
Μουσική: Επεξεργασία – μελοποίηση τραγουδιού: Άμα θες να πετάξεις (απόστολος Ρίζος)
- https://www.youtube.com/watch?v=4yG007Zz69U
- Επαναλάβει λέξεις όπως : για να πετάξεις κάνεις αυτή την ευχάριστη σκέψη….
- Ξαναπεί τους στίχους του τραγουδιού
- Ονομάσει τα όργανα όργανα που συνοδεύουν το τραγούδι
- Ζωγραφίσει τα όργανα έγχορδα , κρουστά ελευθερα σε χαρτί Α4 κ.λπ.
*Οι μαθηματικές έννοιες διδάσκονται κάθε εβδομάδα με τις θεματικές ενότητες
Προτεινόμενες Χειροτεχνίες:
*Οι πιο πάνω δραστηριότητες είναι ενδεικτικό δείγμα του εβδομαδιαίου μας προγράμματος. Έχουν διαμορφωθεί με σκοπό να μπορούν να πραγματοποιηθούν στο σπίτι με απλά και εύκολα υλικά.
Υπεύθυνη νηπιαγωγός: Λουϊζα Αλεξάνδρου
Αγλαντζία - Λευκωσία
http://www.thehills.com.cy/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου