Εβδομαδιαίος προγραμματισμός για τη βδομάδα 27.4.2020- 1.5.2020
Ηλιακή ομάδα 4-6 χρονών: Αλεπούδες
Θεματική ενότητα: Πήτερ Πάν στη Χώρα του Ποτέ! "Σκεφτείτε μόνο τις πιο ευτυχισμένες σκέψεις και θα πετάξετε!"
Ο Τζέημς Μπάρι συγγραφέας, μας μεταφέρει στη μαγική χώρα , τη Χώρα του Ποτέ με οδηγό τον Πήτερ Παν, σύμβολο ανεμελιάς και χαράς. Μαζί του θα παρασύρει τα τρία παιδιά της οικογένειας Ντάρλινγκ.
Επεξεργασία παραμυθιού:
- Πήτερ Παν (εκδ. Παπαδόπουλος)
- Μαθηματική έννοια: Ο αριθμός 2*
Γεωγραφικό περιεχόμενο:
- Εντοπίσει την Σκωτία, χώρα μέρος του Ηνωμένου Βασιλείου στην υδρόγειο σφαίρα
- Ψάξει πληροφορίες από το διαδίκτυο για τη γλώσσα, σημαία, κλίμα, έθιμα της Σκωτίας https://www.youtube.com/watch?v=kkEoVlUMNWU , https://www.youtube.com/watch?v=wd0Vzk6OBQk&t=280s
- Περιγράψει μια σκωτσέζικη παραδοσιακή στολή
- Γνωρίσει τον σκωτσέζο συγγραφέα του βιβλίου Πήτερ Πάν, Τζέημς Μπάρτον https://www.youtube.com/watch?v=fAl07PfTr9s (να ψάξει και το ίδιο για φωτογραφικό υλικό για όλα τα προαναφερόμενα)
Πειραματικά παιχνίδια/παιχνίδια γραφής:
- Παρατηρήσει και μελετήσει την εικόνα αλλά και τον ήχο του σκωτσέζικου οργάνου γκάιντα από το διαδύκτιο
- Ζωγραφίσει γκάιντα στο χαρτί
- Αντιγράψει τις λέξεις ¨ πνευστό, γκάιντα, μουσική¨
- Δημιουργήσει διάλογο για το τι σημαίνει πνευστό (όργανα μουσικά που χρειάζεται να τα φυσήξουμε για να βγάλουν ήχο)
- Φυσήξει μέσα σε κυλινδρικά αντικείμενα χρησιμοποιώντας υλικά όπως : καλαμάκια, εσωτερικά ρολών
- Σχολιάσει τον ήχο που δημιουργείται
- Κατασκευάσει ένα σκωτσέζικο μουσικό όργανο (ακολουθεί εικόνα)
Ασκήσεις λεξιλογίου και γλώσσας:
- Διαβάσει το παραμύθι του Πήτερ Παν
- Περιγράψει τι έγινε στην αρχή, μέση και τέλος του παραμυθιού
- Δημιουργήσει έναν πίνακα με όλους τους ήρωες της ιστορίας (ζωγραφίσει έναν- έναν τους ήρωες, αντιγράψει ονόματα κάθε ήρωα)
- Κτυπήσει ρυθμικά τις λέξεις: ¨συγγραφέας, παραμύθι, έργο, χώρα του Ποτέ, πρωταγωνιστής κ.λπ.¨
- Φυσήξει ρυθμικά με την γκάιντα που έφτιαξε τα ονόματα των πρωταγωνιστών
- Παρατηρήσει χάρτες διαφόρων χωρών αλλά και της χώρας του Ποτέ από το διαδίκτυο ή και φυλλάδια που σας δοθούν παρακάτω
- Ονομάσει τι του αρέσει στους χάρτες χωρών και τι στον μαγικό χάρτη της χώρας του Ποτέ
- Δημιουργήσει σε χαρτί τον δικό του χάρτη, ονομάζοντας λεπτομέρειες π.χ. ένα σημείο θησαυρού κ.λπ.
Παιχνίδια μνήμης/αφής:
- Τοποθετήσει μπροστά του διάφορα παραμύθια που έχει στη συλλογή του και αφού τα παρατηρήσει για μερικά δευτερόλεπτα να
- Κλείσει τα μάτια με μια πετσέτα και
- Αγγίζοντας ένα- ένα τα παραμύθια να τα ονομάζει
*οι μαθηματικές έννοιες διδάσκονται κάθε εβδομάδα με τις θεματικές ενότητες
Προτεινόμενες Χειροτεχνίες:
*Οι πιο πάνω δραστηριότητες είναι ενδεικτικό δείγμα του εβδομαδιαίου μας προγράμματος. Έχουν διαμορφωθεί με σκοπό να μπορούν να πραγματοποιηθούν στο σπίτι με απλά και εύκολα υλικά.
Υπεύθυνη νηπιαγωγός: Λουϊζα Αλεξάνδρου
Αγλαντζία - Λευκωσία
http://www.thehills.com.cy/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου