Κ’ βδομάδα εξ αποστάσεως διδασκαλία: Η Μουσική και οι Μουσικοί της: Αλεπούδες


Εβδομαδιαίος προγραμματισμός για τη βδομάδα 1.6.2020- 5.6.2020
Ηλικιακή ομάδα 4 –6 χρόνων: Αλεπούδες
Θεματική ενότητα: Μουσική και οι Μουσικοί τη

Θέματα συζήτησης:
  • Ο ήχος και το αισθητήριο όργανο της ακοής (ηχητικά κύματα )
  • Χαρακτηριστικά του ήχου, η φυσική του και η αντίληψη του ήχου
  • Διάδοση ηχητικών κυμάτων, πειράματα με τον ήχο


Επεξεργασία Παραμυθιού: Μια σονάτα για τον Μότσαρτ Αμαντέους (εκδ. Παπαδόπουλος)
Επανάληψη διδασκαλίας μαθηματικής έννοιας: Ο κύκλος

Φυσικές επιστήμες:
  • ¨Καταγράψει¨ ήχους από το περιβάλλοντον του μέσα στο σπίτι, στον κήπο, στην βεράντα  κ.λπ. (π.χ. την ένταση όπως αυτό την αντιλαμβάνεται) σε ένα κομμάτι χαρτί
  • Συγκρίνει την ένταση των πιο πάνω ήχων
  • Ζωγραφίσει τον εαυτό του ως μουσικό (πως παράγει ήχο)
  • Ανεβοκατεβάσει χαρτόνια στον αέρα σχολιάζοντας τον ήχο τους


Παιχνίδι- Γλώσσα/δραματοποίηση:
  • Ακροαστεί βίντεο με ήχους


  • Εισηγηθεί διάφορους τρόπους για τον διαχωρισμό ήχων αλλά και το πώς γίνεται η αναγνώριση τους
  • Ονομάσει με ποιο αισθητήριο όργανο από το σώμα μας πιστεύει πως λαμβάνουμε τους ήχους
  • Επαναλάβει το τραγούδι: ¨Μες τα δυο τα αυτάκια έχω δυο τυμπανάκια , ο αέρας τα κτυπά και ακούω μια χαρά¨
  • Κατασκευάσει ένα τύμπανο αυτοσχέδιο με ένα κουτί άδειας κονσέρβας και μαγειρικής μεβράνης πλασικής ή να ακολουθήσει τα βήματα του βίντεο πως να φτιάξει ένα τύμπανο

  • Παρατηρήσει πώς πάλλεται η μεβράνη πάνω στο τύμπανο όταν την κτυπάμε, έτσι ακριβώς και μέσα στα αυτάκια έχουμε ένα παρόμοιο τύμπανο που πάλλεται με κάθε ήχο που δέχεται  


Φυσικές επιστήμες:
  • Συμμετάσχει σε διάφορα ηχητικά πειράματα (κτύπημα, τρίψιμο, σκίσιμο, τσαλάκωμα) 
  • Κατηγοριοποιήσει ήχους βάση του πως παράγονται (πότε; Και που;)
  • Κινήσει τον μαρκαδόρο του ακολουθώντας το μουσικό κομμάτι του Μάνου Χατζιδάκι : ¨Το χαμόγελο της Τζοκόντας¨ (χωρίς να τον σηκώσει από το χαρτί)


Μουσική: Επεξεργασία/κίνηση :
  • Φορέσει μια κάλτσα και να την ονομάσει κα Ρυθμούλα 
  • Παρακολουθήσει ένα απόσπασμα με την Κα Ρυθμούλα από τη μελωδία την ταινία : ¨Μελωδία της Ευτυχίας¨ και να
  • Επαναλάβει τις νότες - κλίμακες

  • Ακολουθήσει με τη φωνή του μια μελωδική γραμμή –εικονική μορφή
  • το ¨Τραγούδι των νότων¨ 

  • Συμμετάσχει στο παιχνίδι: ¨Ανιούσες και κατιούσες νότες χορεύουν στο  πεντάγραμμο¨  αφού πρώτα ζωγραφίσει ένα πεντάγραμμο και νότες σε ένα χαρτί Α3-Α2
  • Κινήσει τη δική του Ρυθμούλα κάλτσα ακολουθώντας το αυτοσχέδιο τραγούδι κάποιου ενήλικα ή όποιου βρίσκεται στο δωμάτιο μαζί του

Μουσική: Επεξεργασία/κίνηση :
  • Κινηθεί στον χώρο με το άκουσμα του τραγουδιού: ¨Συννεφούλα¨

  • Κτυπήσει τον ρυθμό του τραγουδιού με διάφορα όργανα μουσικά που έχει ή με κουζινικά εργαλεία κουτάλες κ.λπ.
  • Δημιουργήσει διαλόγους με τον ενήλικα που βρίσκεται μαζί του, με λέξεις από το τραγούδι (Πώς σε λένε; Συννεφούλα. Πού πάς; Κ.λπ. )
  • Ζωγραφίσει ένα σύννεφο τεραστίου μεγέθους και μέσα να γράψει λέξεις όπως: νότες, μουσική, συννεφούλα, ταξιδεύω κ.λπ.



 *Οι μαθηματικές έννοιες διδάσκονται κάθε εβδομάδα με τις θεματικές ενότητες  
  
Προτεινόμενες χειροτεχνίες:





















*Οι πιο πάνω δραστηριότητες είναι ενδεικτικό δείγμα του εβδομαδιαίου μας προγράμματος. Έχουν διαμορφωθεί με σκοπό να μπορούν να πραγματοποιηθούν στο σπίτι με απλά και εύκολα υλικά.
Υπεύθυνη νηπιαγωγός: Λουϊζα Αλεξάνδρου 

Nηπιαγωγείο The Hills
Αγλαντζία - Λευκωσία
http://www.thehills.com.cy/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου